Един от първите материали, използвани от човечеството за направа на съдове, е медта, отличаваща се с ненадмината топлопроводимост, бързо и равномерно загряване, чар и удобство в кухнята.
Пиенето на вода от медни съдове е практика, дълбоко вкоренена в различни култури в продължение на векове, като привържениците й твърдят, че тази традиция има многобройни ползи за здравето.
Тенджери, тигани, легени, изработени от мед, не само издържат изпитанието на времето, но със сигурност заслужават най-високото признание, преминавайки от класа на ежедневните прибори към категорията на елитните съдове за професионалисти.
Калайджийството е стар занаят, съхранил бита и традициите, изхранвал много гърла векове наред. Потомствените занаятчии обикаляли села и градове, за да предлагат услугите си.
Националният исторически музей (НИМ) ще покаже 44 медни съда в експозицията „Гравирани медни съдове от колекцията на Дикран Балабанян“, която се открива на 21 февруари от 11,30 часа в Изложбената зала на Етнографски музей на открито „Етър”.
Тенджери, тигани, легени, изработени от мед, не само издържат изпитанието на времето, но със сигурност заслужават най-високото признание, преминавайки от класа на ежедневните прибори към категорията на елитните съдове за професионалисти.
Калайджийството е стар занаят, съхранил бита и традициите, изхранвал много гърла векове наред. Потомствените занаятчии обикаляли села и градове, за да предлагат услугите си.
Един от първите материали, използвани от човечеството за направа на съдове, е медта, отличаваща се с ненадмината топлопроводимост, бързо и равномерно загряване, чар и удобство в кухнята.
Пиенето на вода от медни съдове е практика, дълбоко вкоренена в различни култури в продължение на векове, като привържениците й твърдят, че тази традиция има многобройни ползи за здравето.
Националният исторически музей (НИМ) ще покаже 44 медни съда в експозицията „Гравирани медни съдове от колекцията на Дикран Балабанян“, която се открива на 21 февруари от 11,30 часа в Изложбената зала на Етнографски музей на открито „Етър”.