От появата на контролера Microsoft Kinect измина доста време и потребителите вече свикнаха с използването на неговите възможности. Той обаче има един основен проблем, който създава известни ограничения – ползвателят винаги трябва да се намира в пределите на неговия обхват, който не е особено голям. Това ограничение вече не съществува при новата система за контрол на име WiTrack, разработена от специалисти на Масачузетския институт.
WiTrack може да разпознава и проследява движенията на хора, които се намират в съседната стая или дори на още по-далечно разстояние.
Благодарение на това, системата ще бъде използвана за създаването на видеоигри от ново поколение, чиято игрова площ ще бъде не просто една стая, а цялото жилище.
WiTrack разполага с четири антени, чиито обхват е достатъчен, за да покрие територията на един средностатистически апартамент. Една от тях предава радиосигнал с определена мощност и честота, които се отразяват в препятствията (сред които попада и човешкото тяло) и след това се приема от другите антени. Местоположението на предметите се определя, като системата отчита и сравнява времето за излъчване на радиосигнала и времето за приемане на неговото отражение.
Мощността на предавателя и чувствителността на приемниците на системата са достатъчни за определянето на положението на човек с точност до 10-15 см.
Това позволява да бъдат проследявани и отделни части на тялото – например ръка, крак, глава, и да бъдат разпознавани жестовете.
Освен приложението на WiTrack в сферата на видеоигрите, тя има потенциал за използване и в няколко други области. Тя може да се използва за проследяване движението на живеещи сами възрастни хора и в случай на падане, да търси помощ, сигнализирайки медицински екип. Освен това чрез системата може да се управлява с жестове различна електроника или специално оборудване.
Как действа WiTrack, може да видите на прикаченото видео.
Автор: Анна Маринова