Псевдонимите, или nickname на геймърите в игрите могат да разкажат много за психологията на поведение на техните притежатели, смятат учени, публикували статия в Computers in Human Behavior.
Психолозите от университета на Йорк (Великобритания) са провели изследване на участниците в популярната компютърна игра League of Legends, в която участват около 70 млн. души по цял свят, и са стигнали до извода, че получените от тях данни могат да окажат реална помощ при диагностицирането на клинични разстройства – като социопатия или аутизъм.
Изследователите открили, че включването на нецензурни думи в псевдонима означава, че въпросните им притежатели ще демонстрират антисоциално поведение и в играта.
И обратното – положителното поведение в играта, например екипна работа или помощ на другите играчи, е в пряка зависимост с положителния никнейм на потребителя.
Учените смятат, че игрите могат да се използват за провеждане на определени тестове на хора.