Промени размера
Аа Аа Аа Аа Аа

700 км над Земята: Първи непрофесионален астронавт се разходи в Космоса (ВИДЕО)

12 септември 2024, 16:14 часа • 867 прочитания

Бизнесменът милиардер Джаред Айзъкман стана първият непрофесионален астронавт, който се разхожда в Космоса. Той е част от първата частна космическа екскурзия на компанията SpaceX, чийто основател е Илон Мъск.

Ракетата на мисията Polaris Dawn бе изстреляна на 10 септември, а днес Айзъкман и служителката на SpaceX Сара Гилис излязоха от космическия кораб Crew Dragon за двучасова разходка в открития космос.

"Вкъщи всички имаме много работа за вършене, но оттук Земята със сигурност изглежда като перфектен свят", каза той, докато излизаше от кораба - на височина около 700 км над Земята.

Айзъкман финансира мисията, която ще върне екипажа на Земята в събота, 14 септември, съобщи BBC.

Още: Историческо откритие: На Марс има вода в течна форма

Целта на мисията

Основната цел на начинанието е да се изпробват новите костюми за астронавти на SpaceX, които са проектирани да ги отведат до Луната, Марс и отвъд.

Когато орбитата на космическия кораб на гражданската мисия бе сведена до най-ниската точка от около 190 км и най-високата от 690 км, в скафандрите на екипажа започна да постъпва чист кислород, което отбеляза официалното начало на тяхната извънгабаритна дейност, предаде AFP, цитирана от БГНЕС.

Още: Една мечта: 90-годишен афроамериканец полетя в Космоса (ВИДЕО)

"Първата космическа разходка на Crew Dragon започна!", написаха от SpaceX в платформата X.

Това е поредното постижение на SpaceX. През 2020 г. тя изпревари аерокосмическия гигант Boeing в доставката на безопасен космически кораб с екипаж, който да осигурява пътувания за НАСА до Международната космическа станция. Днес компанията изстрелва повече ракети от всеки друг конкурент, а нейните сателити Starlink осигуряват интернет услуги в десетки държави.

Димитър Радев