Промени размера
Аа Аа Аа Аа Аа

Алтернативна церемония по откриване на Олимпиадата в 10 епизода

29 юли 2024, 08:38 часа • 4698 прочитания

Не бива, не трябва революционните настроения, които избухнаха по повод церемонията при откриването на Олимпиадата, да остават неудовлетворени. 

При толкова задълбочена и унищожителна критика, при такъв легион от спонтанно родени изкуствоведи, ерудити и естети (бивши специалисти по Ковид, микробиология, шахмат и международни политически отношения), които са толкова умели в преценките си, че вече изказват мнения за спектакъл, който като цяло не са гледали - иначе щяха да забележат, че негодуват за сегмент от 5 минути, част от четиричасова продукция, т.е. 2% от цялото - е редно най-сетне да се отнесем с уважение и разбиране. Да въздъхнем, да не спорим. 

И да предложим друга програма, адекватна, почерпена от техните представи. Отново разделена като френската - на 10 части. Например: 

I. "Свобода, равенство, mlukni we bokluk" 

Панелът "свобода, равенство, mlukni we bokluk" разказва за свободата и равенството, които съществуват, докато някой не ти каже mlukni we bokluk. Тъй като някой го казва още от самото начало, панелът приключва и преминаваме към:  

II. "Гостоприемство"

Дует "Ритон" изпълнява "Елате ни на гости", най-хубавата песен, която пресъздава бюфетно-кухненската радост на едно семейство, което притежава бюфет и желае друго семейство да му дойде на гости, за да види бюфета и да завиди. 

III. "Най" 

"Най" е сегмент, който съчетава няколко най-големи работи. Вие се най-дългото хоро около най-дългия суджук, подложен на най-голямата баница, която се рее във въздуха и е постепенно изяждана, но малко, защото е много голяма и няма изяждане. Опит в подобни инсталации имаме - не е да не сме издигали четиритонно кюфте, например. 

IV. "Разцепване на "Величие" 

Огромни аватари на Николай Марков и Ивелин Михайлов се изправят един срещу друг в грандиозен сблъсък в заря от фъстъци и носещи факли-дюнери. Битката е бутафорна, епична и велика. 

V. "Голямата софра"

Имало е ядене само преди един панел, тоест - прекалено отдавна; време е значи, да се разпъва Голямата софра. Голямата софра е разпъната върху голям саркофаг, изплувал от морето, за който се оказва, че е ковчегът на Ной, но никой не е разбрал и забелязал, понеже твърде добра работа е свършил като столова. 

VI. Коментар от Киро Брейка 

За да не се предизвика прекалено объркване и за да може някой да сложи ред и да обясни какво се случва, всички прожектори и светлини замират, а вечният лидер на мнения, който говори така, сякаш всеки момент ще ти счупи главата, започва да говори на всички така, сякаш всеки момент ще им счупи главата. Лекцията стига до средата, останалото за абонатите в "Patreon". 

VII. "Филип Киркоров"

"Филип Киркоров" е отделен сегмент. Единственият, наименуван с конкретно име, защото тук не може да се говори за някакво си общо название, понеже няма общо название, което да изрази блясъка на частния случай - Филип Киркоров. В този сегмент Филип Киркоров изпълнява песните на Филип Киркоров, макар че той собствени почти няма. Също, на никой не му прави впечатление, че е облечен като гей, защото Филип Киркоров може, но други не, тъй като Филип Киркоров е руският Майкъл Джексън, което автоматично го защитава от всякакви подозрения и публиката спокойно може да въздъхне с облекчение - тя знае, че човекът не е гей, а само изглежда като такъв и покрай цялото нещо даже се разсейва от лошата музика. 

VIII. Хоро на най-невероятни места 

Съчетание между фолклорната традиция, акробатика и абсолютното нахалство. Стъпили веднъж на безценния опит от хоро пред Народния театър, хоро на Кинг Крос в Лондон и хоро в морето, развиваме метода и го усъвършенстваме. Телевизионната публика изтръпва по всички прешлени, виждайки хоро по мантинелата на цариградско шосе, хоро, което извира от прозорците на Националната художествена галерия и се въздига смело по вертикална линия с подрусване като хоро по статуята на Света София, за да прогонят бесовете от нея, и веднъж завинаги да й ги избият от главата. 

IX. "Прасецът"

Прасец е сегмент, в който се измерва големината на различни прасци и в реално време вещи татуировчици се състезават да изографисат възрожденски облик, който при всяка стъпка да изпъква напред и да гледа онзи, който върви след притежателя на прасеца. 

X. "Закривай"

"Закривай" е последният сегмент от представлението, в което се обявява с патос закриването на олимпиадата, както и цялостното ни желание да преминем към дунавско хоро, за което чакаме от четири часа и вече е време и не се издържа. 

Автор: Райко Байчев

Райко Байчев
Райко Байчев Отговорен редактор
Новините днес