Част от бронзовата статуя на Петко и Пенчо Славейкови от емблематичния площад изчезна. Синът остана без бастуна, на който се подпираше. Без него ръцете на Пенчо Славейков стоят необичайно, сключени като за молитва, предаде БГНЕС.
Вандализмът сполетя композицията на Георги Чапкънов само около шест месеца, след като бе поставена на обновения площад „Славейков“. Пейката с двамата поети бе посрещната с любов от хиляди столичани, а за туристите отново стана любимо място за снимки. Мнозина софиянци са така привързани към тази творба, че не приеха добре промяната с бронзовата сянка под пейката, матирана до блясък, припомнят от „Площад Славейков”.
Бастунът на Пенчо Славейков не за първи път става жертва на подобно отношение. Преди години хулигани го бяха огънали – от тогава на статуята не бе посягано.
Заместник-кметът Тодор Чобанов съобщи, че бастунът ще бъде възстановен до 10 дни. Чобанов поиска строг контрол и ефективни присъди за всеки, който си позволява да краде елементи от скулпторите и поругава паметниците на културата. „Да бъде установен извършителят, да отиде в затвора, така че това е начинът да предотвратим бъдещи подобни събития - строг контрол и присъди, ефективни, върху лицата, които си позволяват да вандализират изкуството. Тук въобще не става дума за щетата от гледна точка на метала. Става дума за това, че се посяга на любима творба на хиляди софиянци, добре позната на всички гости на града. Едно наистина важно изкуство за площада и за цялата градска среда“, заяви Тодор Чобанов, цитиран от БНР.
На по-малко от 100 метра от площад „Славейков“, в Такевата градинка, преди години изчезна друго произведение на Чапкънов – „Отвличането на Европа” (женска фигура върху бик). От известно време скулптурата отново е върху чешмичката в оригиналния си вид, но някой е покрил част от женската фигура с жълта боя. А на стотина метра от Такевата градинка, пред входа на ул. „Ангел Кънчев“ № 3 отново Георги Чапкънов бе украсил стълбите, водещи към входа на кооперацията с бронзов бръшлян, из който се криеха гущерчета, птички и други дребни фигурки. Те започнаха да изчезват една по една, докато накрая авторът бе принуден да демонтира опосканото си произведение.
Вижте снимки от мястото в ГАЛЕРИЯТА ТУК