Останки от 2300-годишен будистки храм са открити в Северозападен Пакистан от съвместен екип от пакистански и италиански археолози. Учените провеждат разкопки на руини от будисткия период в град Базира, окръг Суат в провинция Хайбер Пахтунхва, съобщава Arkeonews.
Още: Най-старите доказателства за замърсяване с олово идват от Древна Гърция
Още: Използването на конец за зъби може да намали риска от инсулт
Освен храма археолозите са открили над 2700 артефакта от будисткия период, включително монети, пръстени, гърнета и писменост на езика харости от периода на индо-гръцкия цар Менандър.
Откритието на артефакти в град Базира доказва, че Суат е бил свещено място за шест до седем религии.
"Това е важно откритие в много отношения, особено във връзка с религиозната хармония, толерантност и мултикултурализъм на територията на Гандхара", казва Абдул Самад Хан, главен археолог на региона.
Още: Ужасяващо древно жертвоприношение на бременна жена е открито в Еквадор
Още: Учени бързат да разкрият тайните на древни цивилизации, озовали се под водата
In the Bazira area of Barikot tehsil in Swat, archaeologists have discovered Pakistan's most ancient Buddhist apsidal temple..Archaeologists from Ca' Foscari University and the Italian Archaeological Mission discovered the site in collaboration with the provincial department pic.twitter.com/zkLJEftuh4
— Dileep kumar Khatri (@Dileepk07038353) December 20, 2021
Още: Какви са изненадващите ползи на сълзите за здравето
Още: Учени откриха шест пъти по-голяма от Земята планета, подходяща ли е за живот?
Царството Гандхара възниква на територията на Северозападен Пакистан и съвременен Източен Афганистан преди около 2 хиляди години и изчезва след хиляда години.
През цялата си история град Суат непрекъснато е преминавал от ръка на ръка между индуистките, будистките и индо-гръцките владетели, дошли в региона заедно с Александър Велики.
Още: Погребани континенти: Древни мегаострови са открити дълбоко под земната повърхност
Още: Доказано: Самотните жени са по-щастливи от самотните мъже
Абдул Самад Хан смята, че отварянето на индуистки и будистки храмове е доказателство, че или последователите на тези религии са живели заедно в този регион, или са изграждали многослойни структури една след друга.