Microsoft обяви планове за придобиването на разработчика на видеоигри Activision Blizzard в грандиозна сделка на стойност близо 70 млрд. долара. Това е една от най-големите сделки в технологичната индустрия за последните няколко години, която ще засили позициите на Microsoft в света на дигиталните развлечения.
Придобиването ще бъде изцяло с пари в брой, като точната сума възлиза на 68.7 млрд. долара. По този начин Microsoft ще стане третата най-голяма гейминг компания в света по размер на приходите, като пред тях ще останат единствено китайската Tencent и японската Sony, предава CNN.
Споразумението за придобиване подлежи на преглед от страна на регулаторите, като ще се изисква и одобрение от страна на акционерите на Activision Blizzard. Очаква се сделката да бъде финализирана през 2023 година.
Компаниите ще продължат да оперират като отделни юридически лица до окончателното приключване на сделката.
Акциите на Activision Blizzard скочиха с над 30% преди старта на търговската сесия във вторник, докато книжата на Microsoft отчетоха лек спад от около 1.5%.
Индустрията за видеоигри се превърна в един от основните фокуси на Microsoft през последните години, особено на фона на пандемията, която принуди хората да седят по домовете си, което се отрази позитивно на гейминг бизнеса.
През януари 2021 година, благодарение на силното търсене на игралните конзоли Xbox Series X и Series S, гейминг приходите на Microsoft надхвърлиха 5 млрд. долара за първи път в историята.
Придобиването ще засили позициите на Microsoft в света на видеоигрите, добавяйки в каталога си игрите на Activision Blizzard, сред които легендарни заглавия като StarCraft и поредицата игри в света на Warcraft, и техните близо 400 млн. активни потребители месечно.
Microsoft ще придобие още и гейм студиата по света на Activision, където работят близо 10 000 души.
Плановете на Microsoft за игри в облака ще получат допълнително рамо благодарение на сделката, като компанията се надява да провокира геймърите да започнат да играят все по-често чрез устройства като телефони, таблети, лаптопи и други.
Освен всичко друго, популярни заглавия на Activision като Candy Crush ще подобрят позициите на Microsoft при мобилните видеоигри.
„Придобиването на Activision ще помогне за бързото стартиране на по-широките гейминг начинания на Microsoft и в крайна сметка за преминаването към игрите в метавселената, първата част за монетизацията на метавселената, според нас“, казва анализаторът нот Wedbush Дан Айвс в изявление.
Метавселената се сочи като следващото голямо нещо в света на технологиите, въпреки, че все още има дълъг път до създаването на виртуален свят, който да конкурира реалността. Видеоигрите се смятат като нещо, което ще играе централна роля в развитието на новата концепция.
„Игрите са най-динамичната и вълнуваща категория в забавленията при всички платформи в наши дни и ще играят ключова роля в развитието на метавселена платформите“, казва главният изпълнителен директор на Microsoft Сатя Надела в изявление.