И така, както сте на крака, нека прави почетем Едит Пиаф призова претъпканата зала 1 на НДК Световноизвестната френска певица Патрисия Каас почти на финала на забележителния си концерт – спектакъл "Каас пее Пиаф, предаде репортер на БГНЕС.
И в смълчаната зала прозвуча гласът на Едит Пиаф, Хлапето, Врабчето, както я наричат преживе, а и до днес голямата любимка на цяла Франция.
Едва ли друг артист по света е давал толкова от себе си като емоция, като творчество, като себераздаване, за да разкаже, за да пресъздаде от днешния ден друг артист, така както го прави Патрисия Каас в поклон и възхита пред Едит Пиаф.
Самата сцена в светлините си е решена като парижки театър от средата на 20-век и в него като на кино минава в кратки моменти, но забележително силни – "ровенето" на Патрисия в писмата, в лицата на Пиаф, в приятелствата й, където се срещат някъде във времето с тези Каас. Едит Пиаф е познавала и обичала младия Ален Делон, с Патрисия е сегашният, но все така красив и, разбира се, тя пее "Milord". Тези моменти не са много, но са толкова силни, че образите се преплитат по особен начин, независимо, че тези забележителни жени на Франция са толкова различни като визия и като дисциплина, както Каас сама признава. "И толкова обича мъжете" – признава Патрисия за Пиаф, изследвайки не само нейните над 400 песни, но и живота й в детайли. В този спектакъл, който на моменти спираше въздуха от възхита в зала 1 на НДК освен изумителното връщане към песните на Пиаф изпълнени с дълбокия плътен глас на Каас, тя беше и разказвач. Разказвач на приказката, на мита Едит Пиаф – какъв поклон на една голяма актриса към друга…Патрисия дори изпълни първата песен на Пиаф, на магнитен запис от 1934 г., когато парижкото Хлапе е едва на 19 години.
Още: Мария Лалева на Бъдни вечер: На ръба на бездната трябва да изберем любовта (ВИДЕО)
Още: Митрополит Григорий на Бъдни вечер: Първо да се наситим с духовната храна
Изигра заедно с известния френски танцьори Кевин Мишел етюд от пиесата, писана от изключителния френски интелектуалец Жак Кокто, специално за Пиаф. В спектакъл публиката видя и непоказвани кадри с Едит Пиаф, мъничка, дребничка и толкова голяма певица и човек, дала пътя на звезди като Ив Монтан, Шарл Азнавур, влюбена в любовта и толкова страдаща в трудния си живот.
Самата Каас с този плътен, дълбок и неподражаем глас и изтанцува този спектакъл. Това трудно може да се опише, защото това беше едно много особено танцуване на тялото не толкова като движение, а като трепет на емоция, като съприкосновение с небето, където е тя – Едит Пиаф. И все пак, който познава и обича творчеството на Едит Пиаф е чакал момента, в който Каас в драматургията на спектакъла си ще избере – "Не за нищо не съжалявам". И той дойде уж като бис, но по-скоро като подарък за публиката. От екрана на Парижкия театър един красив, но уморен кон не без борба постепенно падна в снега, риейки с неуморните си копита…И след като Патрисия Каас изпя това незабравимо "Non, je ne regrette rien" конят се изправи отново и ни погледна…
Проектът по инициатива на Патрисия Каас, наречен "Каас пее Пиаф" отбелязва 50-та годишнина от смъртта на Пиаф, с песни под аранжимента на Абел Корзиеновски. Пиаф умира 1963 г., Патрисия е родена три години след това. Човек може да изпълнява песните на Пиаф, но трябва да познава и живота й, каза Каас днес на пресконференцията си часове преди спектакъла и добави, че когато пее нейните песни мисли за своя живот. Каас намира подобие, но и различие между тях двете. Общото е, че говорим така, както пеем. Но животът на Пиаф е бил много по-труден от моя, въпреки че аз също познах болката и страданието. Освен това съм много по-дисциплинирана от Пиаф – може би защото майка ми е германка, казва Каас.
Пиаф живее на високи обороти, Пиаф беше страстно влюбена в любовта и можеше да прекрати връзка, ако любовта изстине. Аз не се отнасям така към мъжете, но е възможно след една година турне с песните й да се променя, смее се Каас. Когато се отдава почит на Пиаф, трябва да се отдаде почит на целия й живот. Когато пишех своята автобиография, това ми помогна да разбера по-добре и Пиаф, продължава Каас. В нея казаха доста неща. Автобиографията за мен беше терапия. В заглавието съм казала това, което мисля, а то е "Сянката на гласа ми" (книгата излезе и на български език – б.р.). Важното е, че днес изпитвам повече доверие към себе си. И е по-трудно да обичаш, ако се съмняваш в себе си. Автобиографията много ми помогна, но аз все пак продължавам да се съмнявам в себе си и не си казвам като се гледам в огледалото – ти си гениална, иронична е към себе си певицата. На въпрос дали би могла да каже като Пиаф в знаменитата си песен "Не, за нищо не съжалявам", Каас потвърждава същото. Единствено съжалява, че вече не може да прегърне своите родители.
Още: Илков: Военните се включват в издирването на Николай, служителите и доброволците се измориха
Още: Проф. Кантарджиев за коледните трапези: Киселото зеле и туршията са прекрасни антиоксиданти
Преди началото на концерта посланикът на Франция в България Н. Пр. Филип Отие каза, че Патрисия Каас и Едит Пиаф са 2/3 Франция, другата трета е госпожа Айфеловата кула. И любезно обясни, че Патрисия Каас е избрала 21 юни за концерта си в София, защото това е Денят на музиката за Франция от 1981 г. А публиката, сред която имаше възрастни хора, вероятно от френските колежи отпреди повече дори от 70 години искаха да срещнат своята младост с Пиаф, а многото по-млади в различни десетилетия Каас. Срещата се случи и беше забележителна
Независими и обективни новини - Actualno.com ги представя и във Viber! Последвайте ни тук!
Още: Сняг за Нова година и планински приказки? Прогнозата на проф. Георги Рачев за празниците
Още: Българите масово купуват коли - вече повече и от средния европеец