Мерките с отнемането на автомобили не доведоха до желания резултат. Многото отнети автомобили показа само, че всеки ден десетки карат след употреба на алкохол и наркотици. Ако се видят данните от статистиката, обаче, ще се установи, че смъртните случаи след такава употреба не са толкова много. Това коментира пред БНР Богдан Милчев от Института за пътна безопасност (ИПБ).
Още: Георги Господинов е писател на десетилетието на Столична библиотека
Още: "Тълпата иска кръв, но не винаги взима кръвта на вожда": Говори един от уволнените шефове на БДЖ
Според него действията от страна на държавните институции са палиативни. А всеки ден загива по човек или повече.
ОЩЕ: Сезираха Конституционния съд за отнемането на автомобилите на пияни и дрогирани шофьори
"В пътната безопасност са намесени много интереси, свързани с корупционни практики. Държавната администрация не иска реформа. Проблемите са обусловени от лошо управление на транспортната система. Наше изследване показва, че сред най-опасните градове по отношение на пътната безопасност са Русе, Ловеч, Варна, Монтана", обясни той.
Още: Мръсният въздух: Синоптик обвини мъглите и температурните инверсии
Още: Принудена от съда: АЕЦ “Козлодуй” каза колко от работниците ѝ са негодни за работа
По думите му в София това не е приоритет и на сегашната местна власт, защото след проучване тази тема не е сред първите 10, посочени от столичани като важни.
Независими и обективни новини - Actualno.com ги представя и във Viber! Последвайте ни тук!
След парламентарните избори от ИПБ ще оповестят данни от свое проучване на мантинелите, което показва, че те масово са модифицирани и не отговарят на никакви стандарти.