Промени размера
Аа Аа Аа Аа Аа

Примата Красимира Стоянова: Операта може да е и само една песен

14 октомври 2020, 12:39 часа • 20570 прочитания

От 14 до 18 октомври 2020 г. София е домакин на втория Фестивал на камерната опера в България. Отново ще бъдат селектирани прояви от различни камерни форми, сред които камерна опера, камерен балет, пантомима, детска камерна опера, малка оперна форма. По време на официалното откриване, посветено на 250 години от раждането на Лудвиг ван Бетовен, ще се състоят национални премиери на незавършената му опера VestasFeuer, незавършената опера на Моцарт Losposodeluso и премиерен балетен спектакъл по балетна музика на Бетовен. Във връзка със събитието ви представяме интервю с оперната прима Красимира Стоянова.

Още: Певицата Лизо с откровение: Музиката спаси живота ми

Още: Ринго Стар и Пол Маккартни изнесоха общ концерт (ВИДЕО)

Госпожо Стоянова, след дeн започва Втория фестивал на камерната опера у нас. Защо приехте да станете негов патрон?

Винаги намирам време за работа в България – както с млади певци, така и за прекрасни инициативи като тази. За мен това е родолюбив повик, надявам се всеки поне малко да изпитва подобен ентусиазъм. Заедно да опитаме да излезем от духовния вакуум, в който сме изпаднали, да положим усилия и да активираме защитните сили на обществото. Такава защитна сила е духът – той може да помогне, когато страда тялото.

Имаме ли нужда изобщо от камерна опера?

Още: Пласидо Доминго и Хосе Карерас идват в София по покана на Соня Йончева, билетите са в продажба

Още: МУЗИКАУТОР и НСОРБ влизат в сътрудничество за лицензиране на общинските музикални събития

Всеки вид изкуство е прекрасно, ако е направено както трябва. Операта не е непременно голям спектакъл, може да е само песен. Това също е вид изкуство, но в по-деликатна кутийка. Камерната опера също има своята публика и красота, носи заряд и е интересна,.

Достатъчни ли са няколко дни и заглавия в годината за поддържане на интереса?

Никое събитие не се ограничава в дните на провеждането си. То ангажира певци и оркестри от различни градове и театри, превръща се в събитие за цял регион. Съчетава културен туризъм с опознаване на нови места и исторически забележителности. Ползата излиза далеч извън границите на музиката, затова е добре подобен род събития да се подкрепят и на държавно ниво.

Имат ли място млади певци в подобен тип изкуство?

Още: SPICE Music Festival 2025 обяви нови звезди в програмата си (СНИМКИ)

Още: Пускат допълнителни билети за концерта на Godsmack

Разбира се. Достатъчно е да изпълнят няколко откъса, няколко добре оформени части. Това е предизвикателство, което може да ги окрили. Съвместната работа с опитни певци дава възможност на младите да трупат опит и самочувствие като се сравняват с другите. Да имат стимул да продължат напред. За подобна възможност един млад изпълнител ще се готви цяла година, ако трябва, и бъдете сигурни – ще се представи добре.

Красимира Стоянова завършва Академията за музикално, танцово и изобразително изкуство – Пловдив, със специалности цигулка, пеене и музикална педагогика. Пее на сцените на „Метрополитън“ и „Карнеги хол“ в Ню Йорк, „Ковънтгардън“ и „Роял Албърт хол“ в Лондон, Миланската скала, Дойче опер, Щаатсопер и Концертхаус Берлин, Музикферайн и Концертхаус Виена, Номори опера Токио, Театро Колон Буенос Айрес, Баварската опера Мюнхен и др. Постоянен гост-солист е в Щаатсопер Виена, където е удостоена с почетната титла „Камерзенгерин“.

Ah! Perfido, Zanetto и „Батаклан“ в София през октомври

Последвайте ни в Google News Showcase, за да получавате още актуални новини.
Евгения Чаушева
Евгения Чаушева Отговорен редактор
Новините днес