Заработи първият Творчески смарт клуб „Асеновград“ за създаване на мобилни приложения с разширена реалност.
Проектът цели да преобрази начина, по който малки и големи се запознават, разглеждат и научават историята за културните и природни забележителности в общината, съобщи кореспондентът на Actualno.com в града.
Основаването на клуба в Асеновград се случи официално днес в Градска библиотека „Паисий Хилендарски“. Като участници в него се включиха множество деца и младежи от 6-ти до 11-ти клас, възпитаници на четири асеновградски училища, в които са обособени специализирани компютърни паралелки.
Задачата на младите специалисти в технологиите е за седмица време и с помощта на специалните гост-ръководители, сред които професор Йордан Детев от Софийския университет, да създадат мобилна апликация на тема „Асеновград смарт 1 – киноспомените оживяват”.
След реализирането на проектите на учениците всеки, притежаващ смартфон или таблет, ще има възможността да разглежда с него виртуалните магии из музеите, библиотеките, културните и исторически паметници на Асеновград и региона. Идеята е приложението да разпознава предварително нарочени изображения посредством камерата на устройството. Как би следвало да действа това?
Насочвайки мултимедията към конкретен археологически елемент, приложението веднага пуска в ход клип, разказващ основни и любопитни исторически факти за конкретния елемент. „Ако не оженим информатиката за образованието, ни чака загуба на памет и културна идентичност.“, смята авторът на проекта Йордан Детев. Той допълни, че трябва да се помогне на младите таланти от Асеновград да бъдат активни и креативни във виртуалната среда, а новите технологии да открият мястото си.
Именно превръщането на онова, което виждаме, чуваме, пишем и рисуваме, в мобилно приложение, е основната цел на Ателието. Следващата събота /22.10.16 г./ готовите продукти, изготвени от децата, ще бъдат оценени, анализирани и представени пред обществеността в Асеновград.