Промени размера
Аа Аа Аа Аа Аа

Как изглеждат Земята и Космосът от Луната: Разказ на Нийл Армстронг (ВИДЕО)

24 октомври 2024, 13:00 часа • 584 прочитания

В наши дни технологиите така са се развили, че снимките, направени в открития Космос, са нещо, което дори вече не ни прави чак такова впечатление. Тази част от Вселената, намираща се навсякъде около Земята, продължава да е слабо изследвана и постоянно изненадва всички специалисти, вперили поглед нагоре и задаващи си множество въпроси. Но визуалната информация, която получаваме, ни дава илюзорното усещане, че всичко ни е ясно.

Но нека за момент си представим 1969 г. - годината, в която човешки крак за първи път стъпва на Луната. Нийл Армстронг и Едуин "Бъз" Олдрин са хората, които успяват да кацнат, да стъпят там и да направят легендарни снимки, които и до днес носят повод за гордост. Или пък повод за съмнение, че това изключително събитие изобщо се е случило, но това е съвсем друга, при това доста дълга тема.

Още: Луната не е отломка от Земята? Теорията за образуването на нашия спътник е под въпрос

Разказът на Нийл Армстронг

През 1969 г., разбира се, хората са се интересували как се вижда нашата планета, погледната от Луната. Иска ли са да знаят има ли цвят Космосът и как точно се вижда Слънцето. В едно от интервютата си след връщането му на Земята, Нийл Армстронг отговаря точно на тези въпроси. Ето как протича разговорът:

Журналист: Напълно осъзнавам, че докато сте били на Луната, не сте имали много време да наблюдавате, но все пак можете ли да ни кажете как всъщност изглежда небето от Луната? Слънцето, Земята, звездите?

Нийл Армстронг: Небето е абсолютно черно, погледнато от Луната. Така се вижда и от пространството между Земята и Луната. Земята е единственият видим обект, освен Слънцето, въпреки че има данни, че са виждани планети. Аз самият не видях планети от повърхността на Луната, но подозирам, че може и да са видими.

Земята е много красива от Космоса. А когато се наблюдава от Луната, изглежда доста малка и много отдалечена. Много е синя и е покрита с бели ленти - облаците. Континентите се виждат доста ясно, въпреки че цветовете им не си личат от това разстояние.

Журналист: Ами Слънцето? Видяхте ли някакви следи от слънчевата корона?

Нийл Армстронг: Не, отблясъците от слънцето по визьора на шлема ни затрудняваха, за да видим короната. Единственият път, в който успяхме да видим слънчевата корона, беше по време на слънчево затъмнение от Луната. Тогава летяхме в лунната сянка и наблюдавахме затъмнението."

Още: Нов дом на Луната: Учени откриха пещера, подходяща за подслон на хора