На 85 години е починал известния американски скулптор Ричард Сера. Причината за смъртта на известния артист е пневмония, съобщи адвокатът му Джон Силберман.
Още: Виктор Чучков представя втората си фотографска изложба
Още: Почина художничката Ива Владимирова
Неговите наклонени стени от ръждясала стомана, монументални блокове и други огромни и неразгадаеми форми създават среда, през която трябва да се мине или която трябва да се заобиколи, за да се преживее напълно.
Още: Отиде си писателят Алек Попов
Още: Откриваме "Лицата на нощна София" във фотографска изложба в Централни хали
Още: Откриват изложба на Стефан Десподов - Деспо в Народния театър
Снимка: Getty Images
"Ричард Сера, който иска да стане художник, но вместо това се превръща в един от най-великите скулптори на своята епоха, създавайки монументални скулптури от огромни наклонени коридори, елипси и спирали от стомана, които придават на средата както ново абстрактно величие, така и нова физическа интимност, почина във вторник в дома си в Ориент, Ню Йорк на Лонг Айлънд. Той беше на 85 години.", се казва в официално съобщение.
Още: Показват картини, конфискувани от мафията: Сред тях и творба на Кристо
Още: Няма да повярвате какво има на гърба на картината "Мона Лиза" (ВИДЕО)
Творбите на Сера
Още: Внезапно почина прочут сценарист, носител на "Оскар"
Още: Емблематичният банан, залепен с тиксо, се продаде за 6,2 млн. долара в Ню Йорк
Още: Картина на Рене Магрит с нечуван рекорд: Продадоха я за 9-цифрена сума (СНИМКИ)
Снимка: Getty Images
Най-известните творби на Сера имат мащаба на древни храмове или свещени места и неразгадаемостта на забележителности като Стоунхендж. Но ако тези масивни форми са имали мистичен ефект, той е идвал не от религиозната вяра, а от изкривяването на пространството, създадено от наклонените, извити или кръжащи стени, и от прямотата на материалите.
Това е нещо ново в скулптурата - плавна, кръгова геометрия, която трябва да се движи, за да се изпита напълно. Сера казваше, че работата му изисква много "ходене и гледане" или "перипатетично възприемане". Според него тя е "ориентирана към зрителя": Смисълът на творбата трябва да бъде достигнат чрез индивидуално изследване и размисъл, пише БГНЕС.