Галерия Сердика представя „Нахлуване в пейзажа“ – изложба живопис на проф. д-р Аделина Попнеделева.
Още: Показват картини, конфискувани от мафията: Сред тях и творба на Кристо
Още: Няма да повярвате какво има на гърба на картината "Мона Лиза" (ВИДЕО)
Период: 21 октомври –20 ноември 2020 г.
Вернисаж: 21 октомври (сряда) 2020 г. от 17:00 до 20:00 часа
Галерия Сердика представя проф. д-р Аделина Попнеделева с нейната изложба живопис - „Нахлуване в пейзажа“. Експозицията ще се проведе от 21 октомври до 20 ноември 2020 г. в арт пространството на Женски пазар.
Още: Емблематичният банан, залепен с тиксо, се продаде за 6,2 млн. долара в Ню Йорк
Още: Картина на Рене Магрит с нечуван рекорд: Продадоха я за 9-цифрена сума (СНИМКИ)
Художничката използва маслени, акрилни и акварелни бои върху платно, а в някои от картините присъстват колажирани редимейд (ready-made) обекти и бродерия.
За още любопитни и полезни статии - очакваме ви във Viber канала ни! Последвайте ни тук!
Още: "Изобилие" - Сборна изложба живопис и пластика в галерия "Арт Маркони" (КАРТИНИ)
Още: Две галерии за съвременно изкуство с обща изложба на Женския пазар
„Попаднах в една градина, в която мечета, тигърчета и маймунки бяха разположени върху клоните на дърветата, под храстите, на тревата. Внучето било пораснало, но на баба му било свидно да изхвърли милите плюшковци…“, споделя авторката и уточнява, че това е сюжетът на изложбата, а темата е невинността. Онази невинност, която децата загубват когато бъдат обучени в понятията за „добро“ и „зло“, за „правилно“ и „неправилно“, за „красиво“ и „грозно“, за „естетика и кич“, когато вече са в света на двойствеността.
Според Аделина Попнеделева играчките са символ на детството, както и на носталгията по този най-невинен период от нашия живот. Тъй като в голямата си част са направени от възрастни хора, те всъщност показват променящото се разбиране за невинност на порасналите вече деца.
„Използването на детската невинност е явление, което има своите прояви отдавна, както чрез образи на деца-герои, които са експлоатирани за идеологически цели, така и за лансиране на супер комерсиални модели на поведение например от компанията Уолт Дисни, от създателите на куклите Барби и Кен, от авторите на комикси и играчки в стил „аниме“, споделя авторката и допълва, че ако в по-романтични времена суровата дива природа е била символ на възвишеното, в съвременния цивилизован свят пейзажът е по-скоро културен, създаден с намесата на хората в природните дадености.
Още: Водна кула - Изложба на Юлиян Табаков в ReBonkers (СНИМКИ)
Още: Поетика на мимолетното: Изложба на Дарина Янева в Галерия „Българи“
И въпреки това, според нея, в изкуството продължава да се налага позицията, че за да се доближиш до възвишеното произведенията непременно трябва да бъдат драматични, дори трагични, с преобладаващи мрачни, дори заплашителни и зловещи тонове, а естетическа позиция свързана с красотата и радостта от живота се смята едва ли не за комерсиална.
„Нахлуването на играчките в пейзажа е нашествие на човешки представи в сътворения от хората свят, динамиката на понятията за „добро“ и „зло“ -съпротива срещу наложени критерии и може би желание за завръщане към невинността“, казва още тя.
За автора:
Аделина Попнеделева е родена през 1956 г. в гр. София. Има докторска степен по изобразително изкуство и теория на изкуството в Национална художествена академия, София. Тя е професор в Националната художествена академия, София.
Образование:
2019 Професор, НХА, София
2012 Доцент, НХА,София
2008 Доктор по изкуствознание и изобразителни изкуства, НХА, София , България
1988 Художествена академия гр. София