1. "Задръствания на изхода от София"
Репортаж за задръствания на изхода от София. Попаднала сред задръстване на изхода от София, репортерката разказва за задръстването на изхода от София. Тя пита шофьор, попаднал в задръстването на изхода от София как е попаднал в задръстването на изхода от София. Той отговаря, че е попаднал в задръстване на изхода от София и скоро не се очертава да избяга от задръстването на изхода от София. Камерата снима и други шофьори, които са част от задръстването на изхода от София. Чуват се клаксони, псувни, виждат се отегчени, уморени физиономии - много са хората, попаднали в задръстването на изхода от София. Ако нямаше задръстване на изхода от София, всеки от тях щеше да си е вече вкъщи. Но, уви - има задръстване на изхода от София. За задръстването на изхода от София разказа репортерката Х, обявява от студиото на телевизията водещият, слагащ край на репортажа за задръстването на изхода от София.
2. Катастрофа
Един празник не е истински празник, ако някой не умре в навечерието му. Великден започва, когато новинарските емисии стартират с новина за катастрофа на четирима младежи, карали с превишена скорост и забили се в стълб. Необходими са няколко катастрофи, шест кражби и поне един опит за убийство, за да може празничният коктейл от новини да бъде подобаващо занимателен. Целта на всичко това е да изтръгне едно типично цъкане с език в зрителя: той едновременно съчувства на жертвите и едновременно се радва на собственото си благоденствие - на него нищо му няма и цял ден е жулил козунак, а гледай какви работи им се случват на хората.
3. Репортаж как се червят яйцата
Изключително метафизично изживяване. Всяко домакинство е длъжно да изгледа този репортаж и да се допита до него дали в крайна сметка е начервило яйцата както подобава. Репортажът се прави задължително с приповдигнато настроение и особена кухненска радост. Интонацията на репортера непрекъснато достига пикови възвишения, вълнението е почти детско - наивно и невинно. Камерата показва както процеса по червене на яйца, така и вече готовото начервено яйце - в случай, че човек не може да се досети, че първото води до второто. След края човек обикновено става и хвърля един поглед на собствените си начервени яйца, а след това доволен сяда пред телевизора, за да види следващия репортаж. А именно:
4. Как известната личност Х посреща Великден
По възможност естраден певец. Богдана Карадочева, Васил Найденов или най-добрият вариант - дует "Ритон". Те пеят "Елате ни гости" - най-великата песен на социализма, в която едно домакинство възпява радостта си от хубава мебелировка и хармония вкъщи, които трябва да направят впечатление на приятелско семейство, и дай боже - лека завист. Известната личност трябва задължително да покани репортера и камерата вкъщи и да разкаже как са направили козунак. Тук идва тънкият момент - зрителят може да наостри ухо, да извади лист и химикал и записвайки си, после да си направи същият козунак! Като на известната личност, братле! И ти можеш като него...Всичко е твоите ръце! Репортажът завършва с пожелание за весели празници и насърчителни усмивки. Ето какъв бил значи животът на известните. Ама хубаво си беше подредил хола тоя човек.
5. Колко струва да посрещнеш празника
Понеже ти не можеш да сметнеш. Математически репортаж, чиято цел е да ти напомни, че не си успял да изхарчиш толкова, колкото ти се е искало, и че там някъде има хора, които харчат толкова, колкото им се иска. Репортажът задължително трябва да постигне някаква математическа точност: че например празниците излизат по 260 лева на домакинство. Обявена така, сумата се вклинява остро в съзнанието и се превръща във фикс идея. Догодина може да се бръкнеш и повече, няма я да изоставаш от другите.
6. Филм за Исус Христос
И да не е "Страстите Христови", че е много кървав, а това пречи на храносмилането. Идеята е, че прозрението за жертвата на Исус Христос може да настъпи само между 20:30 и 22:30 в неделя вечер, когато с кърпичка забърсваш потта от челото си, изхвърляна от напълно преялото ти туловище.
7. Колко е загубил бизнеса заради празниците
Репортаж, чиято цел е да събуди състрадание в обикновените граждани към нещастния и клет бизнес. Става дума за някаква колосална цифра, истинска трагедия за пазара на труда. Покрай това се прокрадва идеята, че трябва да се работи повече за абстрактното благо на икономиката и нейните показатели. Репортажът се прави с угрижено лице и страхопочитание към силите на капитализма, от които всички сме дълбоко зависими.
8. Приети в болница сред преяждане
Винаги се намират няколко клетници. Тези хора са продължили там, където ти си спрял. Истински трагични персонажи, празнични антагонисти, без които великденският сюжет няма да е същият.
9. Бойко говори за Началника
Класика в жанра. Вождът-слънце проговаря за Началника и неговата благословия. Съпроводено е с пръст, вдигнат нагоре, както този на Платон в картината "Атинската школа" на Рафаело. Дълбокият религиозен акт се развива пред благосклонния поглед на омаяни от чара на верния поданик репортери. В репертоара задължително е включено припомняне, че Той пръв е въвел да не се работи на Разпети петък, понеже тогава разпъвали Началника...
10. Какво ще е времето...?
Времето по всяка вероятност ще е ту топло, ту студено, както е всяка пролет. Това обаче не означава, че тази особена динамика не трябва да бъде припомняна непрекъснато с една майчинска загриженост от страна на синоптиците. А какво следва след това? Точка първа, само че за задръстването на влизане в София. Кръгът е описан. Нека всичко започне от начало.
Автор: Райко Байчев