С премиера на операта „Фауст” от Гуно, на 17 ноември, се открива 52-рото издание на Фестивал на оперното и балетно изкуство. Програмата му бе представена днес на пресконференция в Община Стара Загора. „Още от създаването си през 1967 г. като Декемврийски музикални вечери, Фестивалът основно се финансира от Общината. Той е едно от знаковите събития на Стара Загора, но е и знаменателно събитие за националния културен живот”, подчерта Диана Атанасова, началник на отдел „Култура” в Общинска администрация.
Директорът на Държавна опера-Стара Загора Огнян Драганов представи трите оперни заглавия, които влизат в програмата на фестивала – „Фауст”, „Дама Пика” на Държавна опера-Варна и „Чичовци” на Софийска опера и балет. „Фестивалът е фактор за развитието на българското балетно и оперно изкуство, той не е само една витрина” – каза Огнян Драганов. Той подчерта, че и съпътстващите събития на Фестивала са с богат асортимент за ценителите - изложби, представяния на книги, майсторски клас на Калуди Калудов, концерт на Ансамбъл „Софийски солисти”, гостуване на струнен квартет и сопраното Беса Лугичи от Косово.
Силвия Томова, художествен ръководител на балета на Държавна опера-Стара Загора разказа за балетните постановки в програмата. С авторски танцов спектакъл ще се представи Александра Драгова. Балет „Арабеск” участва с последния си премиерен спектакъл „Триптих” на хореографите Аршак Галумян, Ангелина Гаврилова и Филип Миланов.
По интересен начин ще бъдат отбелязани 80 години от поставянето на танцовата драма „Нестинарка” – на 30 ноември в Библиотека „Захарий Княжески” ще се съберат всички балерини, които са били в образите на Демна и Струна, сред тях е и самата Силвия Томова.
На 25 и 26 ноември публиката ще види двата прекрасни балета на Старозагорска опера „Лешникотрошачката”/на 25/ и „Лебедово езеро” /на 26/ с музика, изпълнена от оркестър, дирижиран от Ивайло Кринчев. Това са спектакли, с които Балетът заминава на двумесечно турне в Нидерландия и Германия в началото на декември.
В края на пресконференцията сценографът и костюмограф на „Фауст” Денис Иванов разказа за своята концепция – безкраен коридор като едно пътуване към отвъдното и пространство, в което Фауст прави своята равносметка.