На 23 и 24 април в София, Пловдив и Бургас в рамките на 48 часа български екипи ще разработват и финализират своите идеи за най-големия хакатон в света NASA Space International Apps Challenge 2016. Глобалната инициатива за масово сътрудничество в стил хакатон дава възможност на хора от цял свят да разработват решения на глобални проблеми, засягащи живота на планетата и Космоса.
Тази година в състезанието ще участват 193 града от цял свят, сред които са и локациите в София - Интер Експо Център, Пловдив - Висше училище по сигурност и икономика, и Бургас - Професионална гимназия по механоелектротехника и електроника.
България участва в състезанието за четвърта поредна година, като миналата година българският проект Valkyrie спечели световните финали в категорията „Най-добро използване на хардуер“.
Световната надпревара
В състезанието могат да участват програмисти, инженери, проектанти, еколози, дизайнери, изследователи, предприемачи и всички, които имат желание и мотивация да имат принос в решаването на глобалните проблеми в света. Състезателите могат да бъдат от всички възрастови групи - ученици, студенти, професионалисти или експерти.
Екипите могат да се формират от един или повече участници, като НАСА поощрява международното сътрудничество и разработката на проекти от екипи от различни държави.
Предизвикателствата, върху които ще работят участниците, попадат в пет категории – „Аеронавтика“, „Международна космическа станция“, „Слънчева система и отвъд“, „Технология“, „Земята и пътуването до Марс“. Екипите избират в коя категория да разработват решение, което трябва да е с отворен код и да е на ниво концепция, прототип или завършено проект за пазарна реализация.
Номинираните две решения от локалното жури ще попаднат в категориите – „Най-добро изпозлване на Данни“, „Най-добро изпозлване на Хардуер“, „Най-добра концепция за мисия“, „Галактическо въздействие“ и „Най-вдъхновяващо“.
Екипите от всяко локално състезание ще гласуват и за избор на най-доброто решение според тях в категорията „Избор на публиката“. След което избраният проект ще се състезава с останалите избрани в тази категория от всички локации по света.
Избраните проекти от локалното жури и от вота на екипите ще трябва да подготвят видео от 30 секунди, чрез което да се представят за световните финали.