150 метра в широчина, 12 метра във височина – общо 6000 квадратна метра – не, това не са размерите на нов строеж в столицата, а големината на сцената за дългоочакваното шоу на Роджър Уотърс – The WALL. Стената вече се изгражда на Националния стадион "Васил Левски", пренася се със 150 ТИР-а и сглобяването й отнема няколко дни на над 300-те наети работници. Окупиран е целият Сектор Г.
Спектакълът се очаква да бъде наистина грандиозен, тъй като само големината на металното скеле те кара да настръхнеш пред него. Над 12-метровата сцена ще се извисява марионетката на учителя, ще има чудовища, прелитащи самолети, чучела, експлозии и събарянето на Берлинската стена. Сцената представлява най-мащабната прожекционна повърхност, използвана за концерти на живо. Сцената и Стената са неделима част и самата Стена дори продължава по трибуните на стадиона. В края на шоуто широката 150 метра стена ще бъде разрушена като символ за края на разделението между хората. Нещо, което никога не е правено досега са съраунд кулите – високи съоръжения, направени с цел само специални ефекти.
"Такова съоръжение не е идвало в България – нито като мащаб, нито като ефект, медийна система, звук, светлини", заяви Иван Несторов – Амебата, управител на София Мюзик Ентърпрайсис, които са и организатори на концерта на легендарния Роджър Уотърс. Озвучаването и осветлението идват утре – с още 50 ТИР-а. Шоуто е толкова голямо, че групата пътува с два комплекта оборудване, така че ако снощи е имало концерт в Букурещ, у нас идва техниката от Будапеща и така за всичките почти 200 концерта от тунето на Уотърс до момента.
Зад сцената ще има специален бекстейдж, наподобяващ мини градче, където Уотърс и групата ще се подготвят за представлението и ще отпочиват. Там са гримьорните, баните, кухнята. До този момент организаторите не са получили специални изисквания за желаната храна или напитки, които да осигурят за Уотърс и компания. "Те ни казват – дайте ни един бус, няколко човека да ходят в големите вериги, да напазаруват" и готвачите ще се погрижат", обясни Несторов.
В София Роджър Уотърс пристига утре, ден преди концерта на 30-ти август, петък. Преди концерта освен репетиция с 15-те българчета, които упорито репетират класиката "Another Brick in the Wall", Уотърс ще посети гроба на майор Франк Томпсън, загинал в България по време на Втората световна война. Вероятно ще има и среща с ветерани.
В Стената ще се разбие и самолет. "Ефектът от звука ще е зашеметяващ за стадион, това не е правено", каза още Иван Несторов. Уотърс ще представи за първи път пред публика и нова песен – "The Ballad Of Jean Charles De Menezes". Тя разказва истинската история за мъж, разстрелян от полицията в Лондон, покрай зародилата се опасност от терористични атаки в английската столица по-рано тази година.
Самият ексбас и вокал на "Пинк Флойд" има конкретни послания за всяка държава, в която показва шоуто The WALL. Организаторите от българска страна са дали "доста изрази на английски", които преводачи да преведат и предадат на Уотърс, но какви са те – Несторов не разкри. Всичко ще стане ясно по време на концерта.
"Живеем в напълно дигитализирана ера, в която хората са си създали илюзията, че познават дадено изживяване, само защото могат да го свалят от интернет и да го разнасят в телефона си. Така всички, които дойдат на шоуто, ще си мислят, че знаят какво ги очаква, и това е наистина удивително, защото истината е, че няма как да знаеш какво ще преживееш, преди наистина да го преживееш, преди да видиш всичко това пред себе си и да си кажеш "По дяволите, те наистина строят СТЕНА!" и "О, Боже господи, те наистина я събарят...", казва сценичният дизайнер на мегаспектакъла световноизвестният Марк Фишер, с който се простихме през юни тази година.
Теренът и пистата на стадион "Васил Левски" е защитена и покрита с необходимите платформи. Всички съоръжения са застраховани, всички работници са застраховани. Всички евентуални щети са застраховани, хората имат необходимите сертификати, обясни още управителят на СМЕ.
През 1979 г. легендарният албум "The Wall" представя катарзисът на една рок звезда, но Роджър Уотърс е силно притеснен за медийните отзиви и за това как ще бъде възприета формата на неговия бунт. В днешния си вариант THE WALL се отнася много по-малко за самия музикант и много повече за недоволството му от злоупотребата с властта. Автобиографичната рок опера, базирана на битките на самия Уотърс, е определяна от критиците като края на най-плодотворния период в историята на Пинк Флойд. Три години по-късно излиза и култовият филм "Стената" с Боб Гелдоф в главната роля, в който Алън Паркър допълва посланията на Уотърс с уникална визия, повлияла и върху новосформиращата се MTV-култура.