Новият филм на Роман Полански оглавява френския бокс офис, въпреки ново обвинение за изнасилване срещу противоречивия режисьор.
"Офицер и шпионин" изскочи пред епоса за състезателни автомобили на Мат Деймън "Форд срещу Ферари" - който е на върха на американския бокс офис - въпреки рекламната кампания за филма, спряна вследствие на последните претенции срещу режисьора-ветеран.
Френската фотографка Валентин Моние постави под въпрос успеха на излизането на екран на историческия трилър за аферата Драйфус, като обвини Полански, че я е изнасилил през 1975 г., когато тя била на 18 години, след като принудил „да му се подчини“ в хижата му в Швейцария.
Но въпреки протестите пред кината и призива на феминистки за бойкот срещу филма с участието на спечелилия Оскар актьор Жан Дюжарден, близо 400 000 души са го гледали до края на понеделник.
Полански, който е на 86 г., отрича да е нападал Моние, бивш модел и актриса, и е заплашил да съди обвинителите си.
Неочаквано силната популярност на филма е седми най-добър уикенд на премиерен френски филм през 2019 г., сочат данни от CBO Box-Office.
Успехът разгневи критиците на Полански, който бяга от американското правосъдие откакто е признал за изнасилването на 13-годишно момиче през 1977 г. в сделка, за да избегне съдебен процес по по-сериозни обвинения.
Мелиса Силвърстайн, американската основателка на „Жени и Холивуд“, даде гласност на емоционалната си критичност.
„Какво по дяволите става във Франция“, написа тя в Twitter.
"Когато има да се върши още много работа (за жените във филмовата индустрия) - филмът на Роман Полански оглави боксофиса във Франция."
Силвърстайн беше атакувала организаторите на кинофестивала във Венеция по-рано тази година за избора на филма, който спечели "Сребърен лъв" и наградата на критиците, въпреки че ръководителя на журито, аржентинската режисьорка Лукресия Мартел, признала, че „се чувства неудобно" заради Полански.