Историческият филм „Смело сърце“, излязъл през 1995 г., е базиран на историята на шотландския воин от 13-ти век Уилям Уолъс, който води страната в първата война за независимост срещу краля на Англия Едуард I. Мел Гибсън, режисирал и участвал във филма, е многократно критикуван за множество исторически неточности.
Още: Актрисата Блейк Лайвли обвини режисьор в сексуален тормоз
Още: Шер посочи в кой град иска да бъде погребана
Сега либерална историчка пише статия в „Daily Beast“, в която описва филма на Мел Гибсън "Смело сърце" като "садомазохистична фантазия, приветствана от евангелистките християни, които изпадат в екзалтация от насилствената мачо религия".
Кристин Кобес Дю Мез разсъждава върху наследството на филма, спечелил пет Оскара, отбелязвайки, че той се е превърнал във верую за поколение американски евангелисти, които го обичат заради „мотива на праведния войн, за изобразяването на грубата мъжественост, женската чистота и за призива му към героични действия ".
Тя твърди, че „Смело сърце“ е предложило по-енергичен модел на християнска мъжественост, което след това е накарало евангелистите да изберат войнствеността пред добротата и да трансформират „Исус от Евангелията в безмилостен цар войн, който ги води в битки, избрани от тях“.
Още: Синът на Джон Ленън е опериран по спешност от рак
Още: Миро се възхити от трансформацията на Геро, показа сравнителни СНИМКИ
Статията предизвика силна реакция онлайн, като потребителите призоваха авторката да се събуди. Мнозина твърдят, че филмът е обичан от всички. Други потребители отбелязаха, че филмът няма нищо общо с религията. Един потребител обясни, че статията е пример за това как левицата греши по отношение на религията.
За още любопитни и полезни статии - очакваме ви във Viber канала ни! Последвайте ни тук!
Още: Моделът Кара Делевин с блестяща имитация на Елтън Джон (ВИДЕО)
Още: Раду от "Игри на волята" призна защо е щял да се откаже от влизане в предаването
Военната драма многократно е била хулена за исторически неточности, по-специално филмовите критици и историци обърнаха внимание на неточностите при датите и героите, както и в дрехите, носени от хората във филма. Един от критиците каза, че неточността, свързана с келтите във филма е като за герои, "облечени в делови костюми от 20-ти век" във филм за колониална Америка. Гибсън отхвърли обвиненията на критиците.
"Ще призная, че може малко да съм изкривил историята. Е, ОК. Аз съм в кино бизнеса. Не съм истински историк", каза той.