Babylon Berlin предприема едно запомнящо се пътуване през 1920-те на Германия, в хаотичните години на Ваймарската република. В последния засега сезон инспектор Рат и Шарлоте Ритър разследват убийството на актриса и докато сриващият се фондов пазар разтърсва демокрацията из основи, тандемът осъзнава, че светът на киното е толкова прогнил, колкото подземния свят.
Сезон 3 на „Вавилон в Берлин“ дебютира на 28 януари, четвъртък, в 22:00 часа по Epic Drama с повторение в неделя след 23:30 часа, а тук ни вълнува огромната арка на европейската продукция.
За да си представим мащаба на начинанието, трябва да се върнем в 2016 г., когато опитният германски продуцент Щефан Арнд (The White Ribbon, Cloud Atlas) започва да изпада в паника: снимал е дългогодишната си мечта, Babylon Berlin – който по първоначални планове е трябвало да струва 40 млн. евро, но се оказва 55 млн. евро, след необходимите преснимания – точно тогава му минава мисълта, че бидейки заснет на немски, сериалът ще е невъзможен за дистрибуция на международния пазар.
За щастие, Том Тиквер (Run Lola Run, Perfume: The Story of a Murderer), който също участва в режисирането и писането на сценария, заплашва, че ако се отклонят от първоначалните си планове, ще напусне. Арнд с неохота се съгласява, а за радост опасенията му се оказват напълно безпочвени: премиерата на двата едновременно заснети сезона от по 8 епизода е гледана от 8.5 млн зрители в Германия, а в последствие е излъчена в 100 страни.
Жанрът на Babylon Berlin е нео-ноар: въпреки многото вероломни герои, мотивирани от желанията си за секс, наркотици и престъпления, със заплетените си истории и билянтни диалози, сериалът превръща в главен герой самия Берлин – в 20-те години на 20-ти век – един от най-модерните градове в света, който в последствие се поддава на хаоса, от който се ражда Третият райх.
Доказателство за изключителното влияние на сериала, според Лив Лиза Фрис, която е в ролята на Ритър, е това, че много от приятелите й се обръщат към нея, за да попитат как да си направят прическата на Шарлоте;
Но това не е всичко: те са във възторг от начина, по който нейната героиня си проправя път в свят, доминиран от мъже, което вдъхновява много жени.
Фолкер Брух, който играе инспектор Рат, е особено доволен, че епоха, за която в учебниците обикновено има по ред-два, е изобразена на екрана с помощта на толкова много експерти – дори им взимат специален учител по Чарстон.
Продукцията е уникална не само заради нивото на детайл, подхода и размаха – заснета е на над 300 локации и включва над 150 герои с реплики и приблизително 5000 статисти; но също и с пост-продукцията си.
Всеки епизод има трима режисьори (Tom Tykwer, Achim von Borries и Henk Handloegten), които работят на три различни снимачни терена, но едновременно. Окончателният продукт се сглобява по време на пост-продукцията. Тиквер практикува този стил на режисиране при работата си по „Облакът Атлас“, където си партнира с режисьорското дуо на „Матрицата“.
Третият сезон е заснет по същия начин (12-те му епизода са заснети в хода на 120 дни, което дава невероятна свобода; в днешно време повечето филми се снимат за 20-40 дни), но този път отвежда публиката в света на движещите се картини. Краят на 20-те довежда промени и в киното – тогава се появяват филмите с говор, което разтърсва цял Холивуд, както и студио Babelsberg, един от големите претенденти в бизнеса навремето.
Ето къде започва новият сезон на „Вавилон в Берлин“. И той е базиран на книгите на Фолкер Кучер, но докато първите два сезона следват доста стриктно Babylon Berlin, в продължението на сериала създателите странят от The Silent Death, за да могат по-добре да представят социалните и политически теми на епохата, както и да направят вълнуващата история по-лесна за възприемане от международна публика.
А историята е за убийството на новоизгряваща звезда, замаскирано като инцидент. Тази смърт не е само лична трагедия, тъй като тя заплашва да промени съдбата на един филм, а може би и на цяло студио.
Ерата на немите филми е безвъзвратно отминала – дори и мъртвите могат да говорят в трети сезон на „Вавилон в Берлин“. По Epic Drama от 28 януари, четвъртък, в 22:00 часа, с повторение в неделя след 23:30 часа.