Вернисаж на 27 октомври, вторник, от 17.00 до 20.00 часа, при спазване на всички противоепидемични мерки и контролиран достъп.
Още: Продават на търг картина на Банкси (СНИМКИ)
Още: Честват неповторимото изкуство на Христо Явашев - Кристо в Ню Йорк, Берлин и Париж
Къща музей „Вера Недкова“
Ул. „11-ти август“ № 2
През 1806 семейство Денѝ основава в област Майен, Франция компанията за текстил „Toiles de Mayenne“. През XIX век нейната дейност се състои главно в предене и тъкане, извършвано от около 500 души. Ритмичното движение напред-назад на совалките в становете напомня на песен с ритъма на живота, неговата безкрайна цикличност и приемственост. 214 години по-късно почти нищо не е променено и становете на Майен продължават да създават емблематичен интериорен текстил за домовете и обществените сгради във Франция и по света.
Още: Галерия "Нюанс" представя изложбата "Мигове" на Нина Русева
Още: "Опиянение" сборна изложба живопис и пластика в галерия "Арт Маркони" (КАРТИНИ)
Приемствеността между поколенията и обвързаността с наследството са обект на продължително и задълбочено наблюдение на българското и френското общество от страна на Албена Димитрова. През 2018 писателката получава от осмото поколение текстилни предприемачи от фамилията Денѝ дарение от платове на „Toiles de Mayenne“. Идеята е да бъде създадена модна колекция извън тяхното основно предназначение.
За още любопитни и полезни статии - очакваме ви във Viber канала ни! Последвайте ни тук!
Още: 75 години Градска художествена галерия във Варна: Почит към градските художници (СНИМКИ)
Още: Богдан Александров е носител на Националната награда за живопис "Майстора"
Преди да преодолее твърдостта на материята, Антония Точка опознава в детайли солидната й, но фиксирана природа с всички нейни характерни особености и свойства. След три експериментални години дизайнерката успява да промени изначално зададения ритъм от становете на Майен и да придаде на платовете нов смисъл и съществуване в новаторски силуети. А Мина-Анхела Игнатова ги връща обратно към статичната им природа в серия от фотографии, част от една и съща визуална нишка. Тя прегъва някои от тях и ги заснема повторно с вече оставените в материята следи, очертаващи контура на плисето, което се появява във всевъзможни варианти върху различни повърхности като знак за непрекъснатост и приемственост. Част от тези фотографии комфортно покриват щорите на прозорците, а други са прехвърлени директно върху белите музейни постаменти или са представени като обект в разгърната книга лепорело на стената.
Следите в материята, оставени от авторите в изложбата, са в пълен синхрон помежду си – в автентичния интериор и под светлината, огрявала дома и изкуството на забележителната художничка Вера Недкова (1906 – 1996).
Яна Братанова, куратор на изложбата
Още: Предлагат допълнителен билет за Лувъра само за "Мона Лиза"