Развитието на новите технологии може да доведе до това, звездите да престанат да се разголват пред обектива, а телата им да се рисуват на компютър, съобщава The Verge.
Изданието анализира историята на развитието на киното от появата на кинокамерите през 1889 година до наши дни.
Изследователите смятат, че модата за използване на компютърни графики в откровените сцени е започнала с филма "Мачете" от 2010 година. Майсторите по специални ефекти са създали илюзия за голотата на Джесика Алба, но това станало известно едва след като актрисата в едно интервю споделила, че никога не се е снимала гола.
По-късно подобни ефекти били приложени и в други филми.
Спецефекти са използвани и по време на създаването на сцените от последния сезон на "Игра на тронове", когато актрисата Лина Хийди (Церсей Ланистър) като наказание трябвало да мине гола по улиците на града. За тази цел били приложени комбинирани снимки – отначало заснели едрите планове на самата Хийди, която се разсъблякла само частично. Но напълно гола се снимала 27-годишната актриса Ребека ван Клийв.
За пет години след излизането на "Мачете" са издигани няколко версии, защо голите тела все по-често се рисуват. Някои смятат, че това позволява да се забиколят спорни точки в договорите на актьорите. Още една причина е самите знаменитости да си "позволяват още едно парче торта", без да измъчват себе си с тежки тренировки и при това да изглеждат добре на екрана.
Тъй като сега цифровите ефекти стават привична част от кинопроизводството, а технологиите поевтиняват, има вероятност подобна практика да се утвърди, смята The Verge.
Търсенето на красиви кадри може да има и обратен ефект, смята сайтът. Киното рискува да се превърне в аналог на гланцовите списания, които задават несъществуващи идеали за красота. Специалист по CGI сравнява тази тенденция с филмите за възрастни. "Младите хора виждат това на екрана и смятат, че знаят всичко – казва той. – Макар че сексът на екрана едва ли има нещо общо с това, което хората правят вкъщи."
От друга страна, The Verge предлага да се отнасяме към нарисуваните тела както и към всички други специални ефекти, тъй като никой всъщност не вярва, че през скрита платформа на гарата може да се попадне в света на вълшебниците или че Зоуи Салдана от "Пазители на галактиката" има зелена кожа.
Заедно с това назоваването на точния брой филми, при създаването на които е използвана компютърна графика, не е възможно. Студиите, занимаващи се със специални ефекти, може да не съобщават за това, ако авторите го изискват от тях. "Най-добрите спецефекти са тези, които не забелязвате", заключава експертът, цитиран от Lenta.ru.