Новата провокативна постановка на „Прилепът” от Щраус – дело на режисьора Марияна Арсенова – се играе през февруари само до края на тази седмица. В главната роля на Розалинда гледаме оперната прима Илина Михайлова (на 14 и 16 февруари) и звездите на Музикалния театър Добрина Икономова (13 февруари) и Олга Михайлова – Динова (15 февруари).
Още: Недялко Йорданов празнува 85 години в Народния театър
Още: Министър Мариан Бачев ще играе в постановки, но без хонорари
Безспорно най-провокативна е ролята на Принц Орловски, която обикновено се изпълнява от жени. Тук тя е поверена на младите звезди на театъра Денко Проданов и Александър Панайотов.
Запомнящи се изпълнения в „Прилепът” правят младите солисти Исидора Молес, Теменужка Трифонова и Дайана Фирузи в трудната роля на Адела, Владимир Грудков, нашумял от „Фантомът на операта” – тук той дебютира като Айзенщайн. С комедийния си талант блестят още Тодор Велков в ролята на Доктор Блинд и Георги –Маноел Димитров в ролята на Фрош.
Още: "Къде отиват сънищата наяве": Танцов спектакъл в Театър НАТФИЗ разкрива света на подсъзнанието
Още: Любимка на публиката е новото лице в постановката "Отблизо" (СНИМКА)
Публиката ще се наслади на играта на утвърдените солисти на театъра: Христо Сарафов в ролята на директора на затвора Франк, Богомил Спиров като Айзенщайн, Стефан Петков като тенора Алфред, Лъчезар Лазаров и Емил Митрополитски като затворниците Франц и Герхард. Дебют на сцената на Музикалния театър в „Прилепът” правят оперния певец Добромир Момеков и солистът Кръстан Кръстанов – те се дублират в ролята на Доктор Фалке.
Новата постановка на Музикалния театър „Прилепът” е класическа трактовка с намигване към съвременността. Сюжетът заплита комични ситуации, които подлагат на изпитание брака и съпружеската вярност на главните герои. Без да подозира, че е в действие планът „Отмъщението на Прилепа”, Айзенщайн настойчиво ухажва собствената си съпруга, прикрита с маска и представяща се за графиня на бала на Принц Орловски. Отделните картините в постановката се сменят динамично като на кинолента.
В постантовката на Музикалния театър звучи рядко изпълнявана творба на Йохан Щраус – кадрил, написан по „Бал с маски” на Верди. На него във второ действие се разгръщат оригиналните хореографски платна на Йоанна Стоянова. Една от изненадите за публиката е руски танц върху музиката на Щраус, а също и канкан в изпълнение на мъжете от Балета на Музикалния театър.
Един от най-ефектните моменти от сценографията на Иван Савов и Слава Савова са трите огромни полилея във второ действие на „Прилепът”. Те са с височина два метра, диаметър метър и осемдесет, а всеки от тях тежи близо 70 килограма. Избаботката им е поръчана и направена в чужбина.
Още: Старт на репетициите на "Музиката на лицето" по Тургенев в Народния театър
Още: Първата премиера в ТР "Сфумато" за 2025 г. е моноспектакъл на Кети Райкова